hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > چهارمحال و بختیاری| مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان در کوتاه‌ترین زمان

چهارمحال و بختیاری| مهار آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها و مراتع استان در کوتاه‌ترین زمان

نشست خبری مدیرکل و معاونان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری به‌منظور تشریح عملکرد این اداره در حوزه آبخیزداری و حفاظت از جنگل و مرتع برگزار شد.

 به گزارش فارس، علی محمدی‌مقدم مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در این نشست با بیان اینکه امسال برخلاف پیش‌بینی‌ها برای افزایش آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها در چهارمحال و بختیاری آتش‌سوزی بحرانی شکل نگرفت، گفت: آتش‌سوزی‌ها در استان با مشارکت جوامع محلی با یگان حفاظت در کوتاه‌ترین زمان مهار شد. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح بوم‌سازگان زاگرس در 350 هزار هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان خبر داد و اظهار کرد: برای اجرای این طرح 20 میلیارد و 490 میلیون تومان از صندوق توسعه ملی اختصاص پیداکرده است. او ادامه داد: 74 پروژه برای حفاظت از جنگل‌های بلوط زاگرس در طرح بوم‌سازگان زاگرس در چهارمحال و بختیاری تعریف‌شده است؛ همچنین برای افزایش رطوبت خاک 694 چاله فصلی و سامانه آبگیر ایجادشده است. محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: حدود یک‌میلیون اصله نهال در نهالستان‌های شهرکرد و لردگان برای بحث نهال‌کاری در جنگل‌ها و مراتع تولیدشده است.

30 درصد مساحت جنگلی استان کاداستر شده است

برمک اسلامی در ادامه این نشست با اشاره به کاداستر اراضی جنگلی چهارمحال و بختیاری گفت: 3 میلیارد و 200 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای این موضوع اختصاص پیداکرده است.معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین برای مبارزه با آفات در 169 هزار هکتار از جنگل‌های استان یک میلیارد و 600 میلیون تومان اختصاص پیداکرده است؛ همچنین در 6 هزار و 600 هکتار از جنگل‌های بلوط با آفت جوانه‌خوار بلوط مبارزه انجام‌شده است.او عنوان کرد: تاکنون 30 درصد مساحت جنگلی استان کاداستر شده است که امیدواریم این عدد به 50 درصد برسد.

60 هزار نفر روز اشتغال ایجادشده است

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری هم از تخصیص 40 میلیارد اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: عملیات آبخیزداری مکانیکی در 199 نقطه محل و 185 پروژه سنگی ملاتی در حال اجرا است. علی‌محمد محمدی ادامه داد: در سال گذشته در 30 حوضه آبخیز عملیات آبخیزداری انجام می‌شد؛ در سال جاری این عدد به 45 حوضه افزایش پیدا می‌کند. او با بیان اینکه اقدامات آبخیزداری باهدف جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت قنوات، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و ... انجام می‌شود، یادآور شد: 85 درصد پروژه‌های آبخیزداری در اطراف دشت‌های بزرگ استان انجام می‌شود. محمدی اظهار داشت: با اجرای پروژه‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری برای 60 هزار نفر روز به‌طور مستقیم اشتغال ایجادشده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد